tisdag 26 januari 2010

Tidsperspektiv, när är det vår...

Har du någon aning om när det blir? frågar jag ortopeden.
- Det bli i vår.

Ja tjenare, då har jag väl 4 månader att välja på då. Kan du skynda på det undrade jag också. Han tog luren för att ringa planeringen. Inget svar. Typiskt för han lär inte komma ihåg det igen.
Fick lite tröst där han trodde det skulle vara lättar den här gången eftersom det inte är en havererad operation de börjar i. Lät trovärdigt. Slipper att de tar ben från höften! Skönt, det gjorde ont och var svårt att både sitta och ligga. Det blir en natt på Uddevalla sedan kryckor och hem säger han. Jag bara ler och är tyst, tänker att det nästan är pinsamt att han inte minns hur det är. Men han lär komma på det när sjukgymnasterna tittar på mig. Bad om EDA också, vi får väl se:-) Till att börja med gäller det alltså att det blir vår....

5 kommentarer:

olgakatt sa...

Håller alla tummar!

Mitt i livet sa...

Vi hoppas helt enkelt på en snar vår!!!

Fritt ur hjärtat sa...

Olgakatt, tack.

Anna, ja det bör gå fort, jag kan ju inte sitta isolerad här. Får nog frsöka släppa den fobin och försöka leva tills det är dags..

Lae i Nordtorp sa...

Då är du säkert på benen före det stora kalaset i Nordtorp. Vi håller tummarna.

Fritt ur hjärtat sa...

Lae, stora kalas missar jag inte gärna:-)