tisdag 26 januari 2010

Bacillskräck.

Det kryper i varje nerv på mig. Skräcken börjar slå rot. I natt har jag drömt om magsjuka, urk. Jag vet vad det är. Inskrivningssamtalet. Idag ska jag till NÄL, inskrivning inför operationen. Det innebär inte att jag vet när operationen blir, bara att det närmar sig. Allt från någon vecka till någon månad. Under tiden gäller det att hålla sig frisk. En omöjlig sak att påverka egentligen.

Jag är otroligt noga med handhygien. Undviker det jag tror man ska undvika, folksamlingar i stängda täta lokaler. Tar inte i hand, kramas inte, äter inte buffé, ändå vet man aldrig.
Det räcker sonen eller maken får något så är de kört för mig. Familjen kan jag tyvärr inte sätta i karantän.Inte vet jag om det är påverkbart men jag ska be om operation så fort som möjligt.
Jag är inte så glad i att vänta längre.



Bacillerna finns överallt, det skrämmer mig.
Bilder från googel bildsök.

Inga kommentarer: