fredag 22 januari 2010

Det här med information...

Var chaufför till Näl igår, akuten. Remiss från vårdcentralen och iväg. Väl där tittade vi oss förvirrat omkring, informationslappen var spännande. Där stod.

Ta en nummerlapp.

Anmäl dig i luckan.

Du blir därefter uppropad när det är din tur.

Fnissande tog vi ett steg mot luckan med nummerlappen i hand...

- Jag förstår inte riktigt ska jag anmäla mig?
-Vi ropar strax upp dig, sitt ner så länge.

Fortsatte läsa på informationen. Vad borde det stå? Sa vi till varandra.

Ta en nummerlapp och vänta på att vi ropar upp dig.

Så mycket lättare det hade varit, då hade till och med vi förstått.

Vi hade packat överlevnadsväskor. Man förväntar sig väntan i minst 14 timmar. Där fanns frukt och böcker, dessutom var vi två och vi hade laddat mobilerna. Efter 2 timmar var vi påväg därifrån. Så det fungerar ibland....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Informationsförmedling kan vara klurig ibland. ;-) Folk har en tendens att krångla till det (säger jag som jobbar med att förtydliga meddelanden dagarna i ända). :-)
Får hoppas att de får rättat till skylten; skulle ju säkert spara dem en massa tid och irritation också.

Fritt ur hjärtat sa...

Isflaket, jag undrar allt om de rättar till den... men det skulle behövas.