tisdag 9 mars 2010

Tji operation, doktorn tänkte fel igen.

Bild på mitt ena ben, detsamma ska göras på andra.
Efter den senaste tidens berg och dal bana var jag mentalt förberedd när doktorn ringde idag. Jag gjorde plågan kort och sa ärligt, jag tycker vi känner varandra tillräckligt väl nu för att jag ska kunna fråga hur du tänkte när du planerade mig på Näl?

Efter en mycket kort information och uppdatering från mig blir svaret.

- Jag måste erkänna att jag glömt bort din axel och det där. Du måste opereras på Uddevalla, problemet är att där är jag nästan aldrig. Nu är dessutom alla tider planerade för lång tid framåt. Jag kontaktar operationsplaneraren omgående så du får en ny tid, men den blir ju längre fram då.

Eftersom jag reagerade direkt kallelsen kom är jag inte så värst förvånad. Inte gråter jag och inte skriker jag. Tom kanske man kan säga, jag känner mig tom. Önskar jag blev argare, nu är det mer att ge upp.
Men jag funderar på om jägarförbundet kan utöka sina jaktområde, varför måste det vara sångsvan, jag har bättre förslag.........

8 kommentarer:

em sa...

Sån't här gör mig så upprörd³. Maktlösheten är förfärlig.
Margaretha

olgakatt sa...

Om du kan ställ upp med kort varsel kanske du kan få komma på en återbudstid! Det händer ju inte så sällan att någon inplanerad har blivit förkyld eller fått "plitor"! Ring op-planeraren och tjata!

Solnasnackar´n sa...

Ytterligare ett bevis på hur NU-sjukvården inte fungerar?

Fritt ur hjärtat sa...

em, jag är mest trött.

Olgakatt, jag har sagt det sedan första stund, problemet är att han behöver operera mig på Uddevallasjukhus där han normalt inte opererar, får han återbudstider är det på fel sjukhus. Jag ska ringa imorgon.

Loa, snarare på att ortopeden inte fungerar.

Musikanta sa...

Man får ju faktiskt välja sjukhus när man ska opereras nu för tiden om det gör samma operationer som ens eget, men där väntetiden är kortare. Men du kanske gärna vill ha kvar din gamla läkare.

Fritt ur hjärtat sa...

Musikanta, det är bara denhär doktorn som gör denna operation. Jag hade väldigt gärna bytt doktor men kan alltså inte.
Vad gäller vårdgarantin som ska fixa väntetiden är den ett observandum tycker jag. Jag som har drabbats hårt av flera komplikationer skulle om jag valt ett annat sjukhus tvingats åka dit för varje besök. Det hade blivit förödande. På så sätt är det klokt att opereras på hemmaplan.
Fast nu har jag som sagt inget val.

Annaa M sa...

Usch så trist för dig! Visst är det läskigt när man känner på sig att något har blivit fel och bara väntar på att det ska komma fram. Inte bra att vara utlämnad till en enda läkare på det där sättet. Finns inte kompetensen ens på Sahlgrenska?

Fritt ur hjärtat sa...

Annaa, på Sahlgrenska finns det troligen. Jag har inte undersökt det. Men som jag skrev till Musikanta, jag är orolig att operera mig på ett annat sjukhus eftersom alla eftervård då ska ske där. Med mina erfarenheter i färskt minne tänker jag på hur det skulle fungera att ta sig till en annan stad för alla efterbesök, kontroller och uppföljningar.