måndag 5 april 2010

Bevare mig för gammal skit!

Maken skruvar isär min fådda lampa och muttrar. Att vi skulle byta el var helt givet redan från början. Nu förstår vi varför min syster klippte av sladden och var rädd för lampan. Inget i den är original Det är tejpade sladdar från tre håll och det har bränt och kortslutit såpass i den att en del sitter fast i plåten. Inget lätt renoveringsobjekt. Men som min godmodige make säger, någon har ju en gång fått både isär och ihop den så vi ger väl inte upp direkt. Nu gäller det att hitta lösning för spruckna platsfäste och hur den ska tändas, det gamla sättet är inte givet. Bevare mig för gammal skit säger maken och marscherar till Torp. Ska bli spännande att se vad han kommer hem med..... Får han ihop den är det återanvändning på hög nivå.

Inga kommentarer: