torsdag 29 april 2010

Fånga dagen.

Just nu känns som om jag lever i sus och dus. Jag försöker krama det allra mesta ur tiden innan operationen. Jag vill träffa alla. Jag vill ha fest. Jag vill ha god mat och vänner omkring mig. Jag vill ha roligt. Jag vill sola och vara i trädgården. Somliga skulle kalla det dödsångest.
Jag vet inte. Inte tror jag att jag ska dö, men bli lätt tilltufsad kanske...
Har med syster yster bokat heldag i Göteborg. Vi ska se And there was light och dessutom vandra i botaniska. Jag ska vara på Bassholmen och jag ska till Vägeröds dalar. Dödsångest eller inte, det gäller att fånga dagen.

3 kommentarer:

Grekland nu sa...

Tycker du gör helt rätt! Så borde vi tänka och leva lite oftare. Njut!

Anna-Lena Heydar sa...

Njut. Det är den tiden nu, när allt är så intensivt levande, precis som du!

Fritt ur hjärtat sa...

Grekland, vi brde nog det, bara listan som fatts.

Anna-Lena, tänk då när jag är frisk;-)