onsdag 28 april 2010

Partiarbete när det är som bäst.

Maten var nästan klar när mina mina partikamrater kom. Jag hade fått oväntat besök, de kom från plantskolan för att klippa mina häckar. Inte perfekt timing, men det gick. Vi tog mötesdelen först, sedan åt vi och fortsatte prata. Nässelsoppan var fantastiskt god, om man får säga så när man själv lagat... Buffébordet, det nybakade brödet, ja allt fick beröm.
Jag minns inte när jag skrattade så mycket senast. Skratt blandas med allvar och vi pratade en hel del politik, nomineringar och annat aktuellt. Det är viktigt att vi som styrelse också har roligt ihop. Allt blir lättare då. Man lär känna varandra och samtalen blir givande. Så trots feststämning skulle jag vilja påstå att det vi hade igår var partiarbete när det är som bäst.

Inga kommentarer: