fredag 9 juli 2010

Framsteg och motgångar.

Jag brukar surt klaga över att det är mycket tvätt. Nu blir jag hysteriskt glad av att komma in i tvättstugan och köra en maskin. Det är nyttigt att inte kunna.

Ännu en dålig natt, så fort jag tränar blir svullnaden enorm och det känns som att ha en planka till ben. Totalt orörligt och svårt att hitta en bekväm ställning att sova. Frågan är om man ska öka smärtlindringen när man börjar träna...
Gjorde inga av övningarna igår, valde att gå istället. Vet ännu inte om det är klokt eller korkat, men det känns så trögt att inte komma igång att gå. Använde kryckor inne.
Sjukgymnasten idag igen, får se vad han säger.

Jag dammade två rum igår, delvis från rullstolen, men också stående, gående, det är en skön känsla att bidra lite till att det ser okej ut. Maken damsög och torkade golv när han kom hem, så nu är det inte en massa arbete innan vi kan ta helg.

Jag undrar var solen är?! Visserligen behöver vi regn, massor mer, men jag känner för Martini ikväll och det dricker jag ju bara när solen skiner;-) Enligt YR ska solen skina prick 18.00, får väl vara beredd då.

Imorgon ska båten äntligen i sjön! Hoppas så att det verkligen blir av, då kan killarna åtminstone komma med makrill till hösten. Jag kommer inte i den denhär säsongen men det vore så roligt för killarna ändå. Om de har de bra har jag det bra.

Ska hämta kött idag! 25 kilo från Gröna Gårdar. Det blir ett pyssel. Först åker vi till slakteriet där killarna får bära ut i bilen. Sedan åker vi och hämtar upp maken som får bära in det, därefter får han ha skjuts tillbaks till jobbet. Tur jag har chaufför! Har funderat på bilkörning för egen del, ska prata med sjukgymnasten idag. En förutsättning är ju att ta sig till bilen utan hjälp och där är jag inte riktigt än..... Det är väl så livet är just nu. Lite framåt, lite bakåt, eller föresten är det inte alltid just så.....

Inga kommentarer: