måndag 7 februari 2011

Att skolas politiskt

Nej någon vett och etikettskola blir det knappast, men imorgon är det heldag för oss som är nya i politiken igen. Kanske är det för alla, jag såg några gamla uvar senast.... Man blir kraftigt matad och jag hoppas de planerat in lite bensträckare och att fläktarna fungerar. Luften tog slut senast och det är tröttsamt att sitta och lyssna, hur intressant det än är. Jag har en massa förväntningar på vad som fyller utbildningsdagarna, jag vet ju vad jag saknat den tid jag suttit på mitt fyllnadsval. Roligt att alla partier går samtidigt, man tvingas kanske inte att umgås men man ser i alla fall vilka alla andra är.
Jo jag ser fram emot dagen imorgon om än med viss bävan för det blir stelt att sitta så länge, men man kan ju få chans att prata kläder med de andra och då kanske vi får in lite vett och etikett också;-)

Inga kommentarer: