fredag 4 november 2011

VOTERING! För jag får inte som jag vill.

Det finns få saker jag har så dålig fördragsamhet med som med dumhet. När någon dessutom tycker det är roligt, blir jag ännu mer otålig. Att på pin tji drar ut på redan långa mötesdagar genom att hålla monologer och försöka tvinga igenom sin åsikt får mig att fundera på om personen förstår sitt uppdrag. Om man av de ordinarie ledamöter är ensam om sin åsikt och det klargjorts vid första genomgången, vad finns det då för anledning att begära votering?! Protokollsanteckning eller reservation kräver inte votering.
Stolthet vibrerade i rösten när det därefter framkom att detta minsann var andra bolaget han sett till att bli den första som någonsin framtvingat en votering. Som det vore en merit.
Ingen beundran från mig i all fall, snarare mindre respekt. Jag känner igen beteendet hos en trotsig treåring, trist att behöva se och höra det från en driven politiker och vice ordförande i bolagsstyrelsen. Bara att inse att man inte alltid får som man vill, för det behövs ingen votering. Vore det min partikamrat hade jag haft ett allvarligt samtal om vad uppdrag och roller handlar om.

Inga kommentarer: