tisdag 27 februari 2018

Handsken är kastad.

Eller bollen vilket ni vill. Det kändes med gårdagens fundering som om jag utmanade och uppmanade, se det fina, belys det som är bra. Så här kommer tre saker som jag var med om igår och haft tid att reflektera över. Jag hade ett inplanerat lunchmöte. En plats som lämpar sig att mötas över lunch är Navet. Ligger i Mattssons gamla Herrgård. Lite för anonym men bedårande och väl värd ett besök. De har en meny i tiden och jag behöver aldrig fundera på om mina allergier ställer till det.


Morotssoppan var supergod, passande en vinterdag. 

 På väg tillbaka tänkte jag på vilken tur jag har som får gå just här. Varje dag om jag vill. Jag valde också kastanjeallén vid museet. Vilka områden vi har att gå.

Väl på Folkets Hus igen möttes jag av rena glädjeyttringarna över att vår butik, Återbruket varit så välbesökt. Tänk va, en liten blänkare i föreningsbiten kan ge så stort resultat. Nu höjer vi ribban och hoppas att ännu fler hittar butiken. Fortsätter att samla bra saker att belysa och återkommer med tre även imorgon. Tänker att jag skall göra det uteslutande i 7 dagar. Kanske vill någon annan följa på. Tre bra saker om dagen i sju dagar. Jag tror helt ovetenskapligt att det påverkar våra hjärnor och vårt sätt att tänka.

Inga kommentarer: