onsdag 28 februari 2018

Jag har det så bra!

Igår var det snökanon över Uddevalla. Jag gillar det inte. Isen lägger sig inte vilket innebär att Vänerns vatten förvandlas till snö som hamnar över Uddevalla, var är rättvisan i det om jag får fråga ?
Å andra sidan har jag mitt i detta, trots att jag fryser, så mycket att vara tacksam för. Jag kunde be personalen skotta våra ingångar, strunta i parkeringar och annat, men håll entréerna fria så gott ni kan. Jag har ett varmt kontor, ett arbete jag inte bara trivs med, jag älskar det, att gå till. Jag har också ett alldeles eget hus att bo i, tillsammans med mannen i mitt liv. Jag är tacksam för att livet är vänligt mot oss. Mina tankar går till dem som inte har det på samma vis. Då går min tacksamhet till dem som arbetar med de personer som av en eller annan anledning hamnat utanför. Jag tänker på Saronhuset som serverar varmt kaffe, en macka och lunch. Jag tänker på Noras Hus som ger folk tak över huvudet.
Ni kan också vara med och hjälpa. Saronhuset är helt beroende av gåvor för att driva verksamhet. Folk skänker gärna kläder och är väldigt snälla, men faktum är att det är pengar som klarar driften av huset, som ger lön till de som arbetar där och som ger förutsättningar att fortsätta. Ge varje månad stående överföring, det gör jag för jag tycker det är enklast. Det betyder också mycket för verksamheten att ha en grund att stå på. Månadsgivare kan använda stående överföring till
Bankgiro: 5756 1227
 Du kan också enkelt swisha själv när du har lust. Numret ser du på bilden nedanför. Inget bidrag är för litet. 
Nu skall jag koka mig en mugg te, hålla i den och värma händerna. Idag har jag tappat rösten och jag väljer att vara tacksam. Det ger mig en dag utan telefon, med total lugn på kontoret och en rimlig chans att hinna ikapp med det jag tycker jag legat efter med. Så kan man välja att se på saken. 

Mina tre saker att vara glad över blev alltså - 
Jag slipper frysa
Jag har möjlighet att hjälpa andra som inte har så förspänt
Jag har en lugn dag med mycket stor chans till arbetsdisciplin


Inga kommentarer: