tisdag 22 april 2008

Soffliggare.

Precis som jag sagt, högläge och ryggläge, hela dagen. En riktig soffpotatis har jag varit. Det lönar sig, jag har mindre ont, tack och lov. Nu till helgen skall jag vara ensam hemma, måste fixa att röra mig då.

Fick nästa operationstid idag. 8 maj, usch, bävar lite även om det är en baggis. Få se hur det blir med strejken och allt. Näl den här gången också. Blev imponerad idag när sköterskan ringde! Hon ville boka in ett inskrivningssamtal så det är färdigt, prata med narkos och andra, hon frågade om det var något datum som passade, jo jag skall till NÄL den 29:e, det hade passat bra, slippa köra flera gånger. Hon löste det!!! Det blir rätt många timmar på en gång men bara en resa! Miljövinst och tidsvinst!

Igår vågade jag för första gången på länge se framåt, jag sa ja till en guidning!! Gustafsberg på mors dag. Gör en kort tur tänkte jag! Brukar säga 1- 1,5 timmar men nu sa jag 30-40 minuter, skall sålla och få ut godbitarna tänkte jag. Roligt med en utmaning och roligt att ha något att se fram emot!
Sedan har jag lite lösa trådar att knyta ihop!! Tuben var med hem! Sonen hade inte glömt något, vi är imponerade och förvånade:-)) Alla Majblommor är sålda, jag gjorde en liten insats, han klarade det mesta själv!

Nu är det högläge igen, skall på Operan på lördag, får vila mig i form:-) Det är helt plötsligt legalt att vara soffliggare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det klart! Du är inte klok! Här hittar jag på en miljard ursäkter för att slippa ta itu med trädgården, har tom slutat kalla den så, numera heter det naturtomt! Så kommer du här och tom fotar dig konvalecent och i full färd med att gräva ner en ny planta! ;-)
Snart hänger du nog med mig en omgång på gymet, det är så trist att gymma själv och jag MÅSTE ju!

Fritt ur hjärtat sa...

Det är ju skönt att jag aldrig påstått att jag är klok! Visst är jag snart på gymet, cykelvinkeln i knät är nådd, så det är nära nu! Måste bara kunna knäböja också så att trädgården inte blir bortitok..