fredag 2 januari 2009

Show and tell, Fredagstema

Första temat för år 2009. Ögon, kommer från Strandmamma. Hos mig blir det en salig blandning! Vackra ögon och saker och ting mina ögon gillar. Håll till godo!
Först en "titt" på familjen:-) maken, mormor, sonen och marsvinen. Mormor är 92 år och blind men vackra ögon har hon.



Sedan det mina ögon älskar att titta på!


Tacksam över vad jag ser!! Självklart också Kultur av alla de slag!
Sist men inte minst! Skådar jag gärna:-) DÅ använder jag kikare för att förstärka ögonen:-)
Lämna en kommentar så vi hittar dig som också deltar! ALLA VÄLKOMNA!!
Här är några som varit med!!

6 kommentarer:

StrandMamman sa...

VI hade visst kommit på samma familje-tema :)) Söta marsvin! Vi har också haft ett antal genom åren. Ett blev uppätet av en hund..., ett annat dog några dagar efter att hon fött fem ungar som vi fick ta hand om.

Annika sa...

Kul tolkning på ett lite svårt ämne...
Kul att ha lite ögonsgodis med också.
Ha en fin fredag!

Marianne sa...

Så söta marsvin! Är det sonen som kikar fram? Och vackra blommor. Din make ser ut att ha en vänlig och generös blick.

Fritt ur hjärtat sa...

strandmamma, det lät drastiskt med era marsvin! Hoppas vi slipper sådant;-) vi har 4 honor så inga ungar i alla fall...J jag tog också familjeögon och litet blandad kompott:-)

Annika, ja lite svårt, kul med utmaningen. Ögongodiset var lite kul, gav längtan till värme...

Marianne, vi har fina marsvin! Fast jag är part i målet, älskar dem:-)Visst är det sonen som kikar fram, ögonen minsann... makens ögon är glada och spralliga tycker jag, charmigt med liteskrattrynkor. Kul att höra vad någon annan ser i dem!

Hannele på Hisingen sa...

visst, vaffö började jag tänka på min blinda kompis..

Fritt ur hjärtat sa...

Hannele, det kanske var en mening med det;-)