onsdag 17 mars 2010

Livets små andningshål.

Igår sågs vi igen, tjejerna i Boktyckarna. Det blev som vanligt en härlig kväll. När vi diskuterat boken ingående gav vi oss på världsliga ting som Sj, politik, avreglering och nöjen. Skratten klingade mest hela tiden. Vännen Å ställde snällt upp med husrum för oss, passade bra eftersom jag hastade mellan möten. Nu har jag fått en dos vuxenprat att stå på ett tag. Vad vi tycket om boken, Gregorius av Bengt Ohlsson, kan du strax läsa hos just Boktyckarna.

4 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Jag tyckte mycket om den boken!

Fritt ur hjärtat sa...

Loa, det gjorde inte jag. Jag var väldigt kluven i mina känslor för den. Seg och tråkig blandades med en läsupplevesle utöver det vanliga just vad gällde språket och skildringarna. Sedan tyckte jag synd om gubbskrället också... Hoppas vännen A skriver om den snart på Boktyckarnas sida, det var många olika åsikter om den!
Men en sak är säker jag ska läsa Doktor Glas.

Solnasnackar´n sa...

Kanske det hjälpte att jag läst Doktor Glas före Gregorius?

Fritt ur hjärtat sa...

Loa, det tror jag, en av teorierna vi hade var att man borde läst den.