måndag 8 november 2010

Dagen imorgon, början på något nytt eller en katastrof i antågande?

Snöstormen som lovas kommer bara förstärka stämningen. Det känns som om jag närmar mig ättestupan. Kanske inte direkt avrättning men bra nära. Tidigt imorgon är jag kallad på ett möte med arbetsgivaren, försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Snacka om onödigt spännande. Vad har de att erbjuda? Vad ska jag säga? Säger de upp mig direkt eller får jag en chans? Min plan är klar, jag kommer göra exakt vad de säger åt mig att göra. Hur långt det håller, eller vad det leder till har jag ingen aning om. Men att skriva ett CV, söka arbete på öppna marknaden och beskriva min arbetsförmåga, det tror jag inte på... Så egentligen kanske dagen imorgon är starten på något nytt riktigt bra.... eller inte.

4 kommentarer:

Eva Hillén Ahlström sa...

Lycka till! Jag håller tummarna.

/Eva

Musikanta sa...

Jag med!
Kram från Ingrid

Anonym sa...

Du är nog en av de mest fantastiska människor jag mött med otrolig potential till att bli precis vad som helst om inte kroppen hindrar. Jag hoppas VERKLIGEN att du får BRA chanser/möjligheter till nåt som du tycker om och kan göra.

Håller tummarna!

Kram
Anna-Lena

Fritt ur hjärtat sa...

Ewa, tack. DU får nog fortsätta hålla dem....

Ingrid, Tack.

Anna-Lena, tack, det återstår att se om man säger så...