måndag 14 november 2011

Föreningsmänniska ut i fingerspetsarna.

Har varit ledig i helgen, och det kan ingen tro. Lördagen var jag först på en härlig Kvinnofrukost i Herrestads församling. Fredrik Warberg från tidsverkstaden höll en engagerande föreläsning. För mig var det en uppföljning, jag har lyssnat på Jörgen från samma ställe förut. Man behöver dem ibland, föreläsningarna som ger aha-upplevelser och får en att vilja fortsätta leva som man vill, inte som andra vill.....
Lördagen ägnades också åt jobbet, på ledig tid så att säga. Huset var uthyrt till ett läger och det är spännande att kika förbi och hälsa. Dessutom hade jag kommit över ett begagnat kylskåp som skulle dit så det var den egentliga anledningen. Nu har vi ytterligare lite bättre förvaring.
Saknar fortfarande en kyl och frys, helst hela/höga. Dessutom en soffgrupp, en soffa och ett soffbord. Istället för att köra till pingstkyrkan kan ni köra till mig:-)
Senare var det dags för mer föreningsliv.
Riksteaterföreningen arrangerade Boeing Boeing på Östraboteatern. En helkväll med allt ifrån att sälja biljetter till att fixa det där lilla extra som tillkommer när föreställningen är syntolkad, till att så småningom städa logerna efter skådisarna.
Jag är så glad att styrelsen är en arbetande styrelse. Man arbetar inför föreställningarna, man arbetar under föreställningarna och man arbetar efter och emellan föreställningarna. Sitter på möten är nog det vi gör minst.
Söndagen så var det dags för en ny aktivitet i ett nytt sammanhang, förening så klart. En heldag med Munskänkarna där vi provade mat, ost och vin. Roligt och lärorikt. Tar det inte för omöjligt att det blir nästa förening vi löser medlemskap i. Ibland eller ganska ofta undrar jag, vad vore Sverige utan alla föreningar och dess aktiva??
Jag och maken är föreningsmänniskor ut i fingerspetsarna och det finns tack och lov många som vi.

Inga kommentarer: